ung å dum


tankarna vandrar iväg...

ju äldre man blir. desto mer förstår man hur lite man vet. det känns som att jag har lite kommit till insikt om att hädanefter så kommer listan på saker jag inte vet, bara att växa. man tycker man lär sig något varje dag. men i samma takt inser man hur mycket det är man inte vet.

vad visste jag för 10 år sedan egentligen....?
jag vill tro att min förmåga att se den större bilden har blivit bättre när jag blivit äldre. jag vet fortfarande inte vad som är bäst i olika situationer men jag vill tro att jag kan ana konsekvenserna av mina handlingar. jag vill tro att jag kan avgöra lite bättre hur människor i runt i kring mig påverkas av mina val. inte minst de som står mig nära. jag vill tro att jag ser utanför min lilla bubbla. jag vill tro att jag tagit några steg ifrån "jag vill ha" och kommit lite närmare "jag vill ge".
vare sig jag lyckats med något av ovanstående eller ej så hoppas jag att det inte slutar här. jag vill aldrig stanna. små steg framåt. ett i taget.


va fan vet man när man är 15?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0